Veelgestelde vragen

Inloggen / nieuw account aanmaken / wachtwoord vergeten

Q: Hoe maak ik een nieuw account aan als ik nog nooit eerder heb ingelogd?

A: 

  • Stap 1: Ga naar www.fleetinformatie.nl en klik op “Heeft u nog geen account? Klik dan hier om een account aan te maken”.
  • Stap 2: Vul hier het e-mailadres waarmee u bij ons in het systeem staat. Dit is hetzelfde e-mailadres van onze mailing over de vernieuwde Fleetinformatie tool.  Klik vervolgens op "send verification code". Als u de melding krijgt dat uw mailadres al bestaat, probeert u dan eerst via stap 5 in te loggen met uw gegevens.
  • Stap 3a: U ontvangt op het door u aangegeven mailadres een bericht van Microsoft waarin een 6-cijferige verificatiecode is weergegeven.
  • Stap 3b: Voer deze code binnen 10 minuten in het hiervoor bestemde veld en klik op "verify code". Als u te lang heeft gewacht en een foutmelding krijgt, dan vraagt u een nieuwe code op via "send new code" en moet u stappen 3a & 3b opnieuw doorlopen. Als u de code wel succesvol heeft ingevoerd, kunt u nu uw wachtwoord kiezen (stap 4).
  • Stap 4: kies vervolgens een voldoende sterk wachtwoord en bevestig dat wachtwoord in het veld waar in staat “confirm new password” en klik nu op "create".
  • Stap 5: Als het gelukt is, kunt u nu met uw nieuwe inloggegevens (combinatie e-mailadres + wachtwoord) inloggen in de nieuwe FleetInformatie tool door te klikken op "inloggen". Dit is de laatste stap in dit proces. Als het ondanks deze stappen niet gelukt is een account aan te maken, of een melding krijgt dat uw account al bestaat, neem dan contact op met uw vaste contactpersoon of stuur een e-mail met uw vraag naar fleetinfo@vwpfs.nl.

Q: Hoe kan ik inloggen in de nieuwe Fleetinformatie tool?
A: Als u al een account heeft aangemaakt voor de vernieuwde Fleetinformatie tool, dan kunt u via www.fleetinformatie.nl inloggen met uw credentials (uw combinatie van e-mailadres + wachtwoord) door op "inloggen" te klikken. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op “Heeft u geen toegang tot het account?” en volg de stappen daarna.

Q: Kan ik de inloggegevens van de huidige Fleetinformatie tool nog blijven gebruiken?
A: Nee, u zult een nieuw account aan moeten maken om in te kunnen loggen in de vernieuwde Fleetinformatie tool.

Q: Ik wil een nieuw account aanmaken, maar ik krijg deze melding: "A user with the specified ID already exists. Please choose a different one". Wat nu?
A: Blijkbaar bestaat er al een account met het door u ingevulde e-mailadres. U kunt of via "change e-mail" een ander e-mailadres invullen, of alsnog proberen in te loggen met uw inloggegevens en uw wachtwoord wijzigen als u die vergeten bent.

Q: Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
A: Ga naar www.fleetinformatie.nl, klik op "Inloggen". Klik vervolgens op “Heeft u geen toegang tot het account?” en vraag een nieuw wachtwoord aan. Dit gaat hetzelfde als de eerste keer dat u uw inloggegevens heeft aangemaakt.

Q: Ik krijg na in het invoeren van mijn e-mailadres en wachtwoord een scherm met de foutmelding “Toegang geweigerd”. Wat nu?
A: Heeft u ooit een keer een account aangemaakt en heeft u daarmee succesvol kunnen inloggen in de nieuwe Fleetinformatie tool? Neem dan contact op met uw vaste contactpersoon of stuur een e-mail naar fleetinfo@vwpfs.nl.

Probeert u in te loggen voor de eerste keer, maar u heeft nog nooit een account aangemaakt? Maak dan eerst een account door u te registreren via “Heeft u nog geen account? Klik dan hier om een account aan te maken”. Let er op dat u wel het e-mailadres gebruikt waarmee u bij ons bedrijf bekend bent. Als u meerdere e-mailadressen hanteert, of twijfelt welk e-mailadres u moet hanteren voor het registeren van uw account, neem dan s.v.p. contact op met uw contactpersoon van onze binnendienst. Zij helpen u dan verder op weg.

Q: Ik krijg een nieuw e-mailadres. Heeft dit impact op de toegang tot Fleetinformatie?
A: Ja, uw e-mailadres is leidend bij het bepalen of u recht heeft om toegang tot FleetInformatie te krijgen. Zorg ervoor dat u wijziging van uw e-mailadres tijdig doorgeeft aan uw vaste contactpersoon zodat u toegang blijft houden tot de Fleetinformatie tool.

Q: Iemand gaat mijn rol overnemen. Heeft dit impact op toegang tot Fleetinformatie?
A: Als deze persoon nog geen toegang heeft tot Fleetinformatie, moet u de gegevens van deze persoon doorgeven aan uw vaste contactpersoon. Op deze manier kunnen de vereiste gegevens van deze persoon worden ingevoerd in ons systeem, zodat hij/ zij een account kan registreren voor onze Fleetinformatie tool.

Q: Ik zie dat data niet goed wordt weergegeven. Het lijkt er namelijk op dat verschillende letters helemaal door elkaar gehusseld zijn. Hoe kan dat?
Het kan zijn dat oude data niet meer goed wordt weergegeven en dat letters door elkaar gehusseld zijn. Dit zijn oude contracten die niet meer lopen. In verband met de nieuwe AVG/GDPR wetgeving mag data, van niet lopende contracten, niet meer traceerbaar zijn naar een natuurlijk persoon. Dit is dus geen fout in het systeem en u hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.