Veelgestelde vragen
Lees hieronder alle antwoorden op onze veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 033 303 46 75 of mobiliteitsloket@vwpfs.nl.
VWPFS Mobility is een oplossing op basis van een kaart, portaal en app, die gezamenlijk volledige vrijheid in de keuze voor mobiliteit bieden. Medewerkers krijgen een ‘sleutel’ die toegang geeft tot een breed scala aan mobiliteitsvormen en -diensten.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan alle vormen van openbaar vervoer, betaald parkeren langs de straat, elektrisch laden, tanken, deelauto en – scooter, OV-fiets en nog veel meer. Alles te gebruiken door de medewerker zonder ook maar een cent voor te hoeven schieten en dus achteraf ook geen declaraties! Reizen wordt hiermee makkelijker, duurzamer en inzichtelijker.
U kunt ons voor algemene vragen bereiken via mobiliteitsloket@vwpfs.nl of bel 033 303 46 75.
Inloggegevens voor deze online omgeving krijgt u via een uitnodigingsmail die we tijdens de implementatie versturen.
De app is te downloaden in de Google Play Store of de App Store. Inloggen doet u met dezelfde gegevens die u voor uw VWPFS mobiliteitsportaal gebruikt.
• Ga naar mobiliteit.vwpfs.nl
• Klik op ‘Klik dan hier’ in het blauwe tekstvlak.
• Vul het e-mailadres in waarmee u bekend bent bij VWPFS en klik op ‘bevestig’.
• U ontvangt van ons een e-mail met een wachtwoordresetlink.
• Klik op de link in de e-mail.
• Vul twee keer het wachtwoord in dat u wilt instellen. In lijn met AVG-richtlijnen, moet uw wachtwoord aan een aantal criteria voldoen. Zo moet het een leesteken bevatten en uit minimaal zes tekens bestaan.
Mocht u geen e-mail hebben ontvangen na enige tijd, dan kunt u bovenstaande handelingen nogmaals proberen in een andere webbrowser zoals Internet Explorer of Firefox. Ontvangt u dan nog steeds geen e-mail, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn te bereiken via het telefoonnummer 033 303 46 75 (op werkdagen van 08:00 uur tot 18:00 uur).
Let op! Afhankelijk van de afspraken met uw werkgever zijn er mobiliteitsdiensten voor u beschikbaar. Welke aanvullende diensten dit zijn, ziet u bij ‘Mijn gegevens’ in uw VWPFS mobiliteitsportaal of in uw Shuttel App.
Voor u uw VWPFS Mobiliteitskaart kunt gebruiken, moet u de kaart activeren door een account aan te maken, de beschikbare reisproducten te activeren en de reisproducten eventueel op te halen bij een OV-servicepunt. Dit doet u aan de hand van de volgende stappen:
- Log in op mobiliteit.vwpfs.nl. Heeft u nog geen account? Maak dan eerst een wachtwoord aan door op “klik dan hier” te klikken in het blauwe tekst vak. U ontvangt dan een e-mail met een link waarmee u uw gebruikersgegevens in orde kunt maken.
- Ga vervolgens naar de tab ‘’Mijn gegevens”. In de sectie “Producten” ziet u achter “VWPFS Mobiliteitskaart” een activatieknop.
- Klik op de activatieknop en vul de laatste vier cijfers van uw VWPFS Mobiliteitskaart in.
Na het activeren van uw account en de reisproducten, kunt u deze na twee uur ophalen bij een OV-servicepunt. U ontvangt van ons een e-mail wanneer de reisproducten klaarstaan voor uw kaart inclusief een overzicht met de dichtstbijzijnde servicepunten. Hier kunt u de reisproducten op de kaart laden als de kaart klaar is voor gebruik.
Let op! Haal de reisproducten binnen vier maanden na activatie van de kaart op.
Na het invullen van uw kaartgegevens kunt u uw reis corrigeren en volgt er een correctie vanuit de vervoerder. Deze wordt vervolgens ook in uw VWPFS mobiliteitsportaal en VWPFS Mobility App zichtbaar.
Let op! Het kan soms even duren voordat een rit zichtbaar is. In de meeste gevallen is de rit binnen 15 dagen zichtbaar.
Buiten deze tijden kunt u een voicemail inspreken of ons mailen op mobiliteitsloket@vwpfs.nl. Wij pakken het dan zo snel mogelijk op.
Zodra de kaart geblokkeerd is, kan deze niet meer gebruikt of gereactiveerd worden. U ontvangt binnen vijf werkdagen een nieuwe kaart van ons.
Stap 1: Activeer uw VWPFS Mobiliteitskaart
• U activeert uw VWPFS Mobiliteitskaart in uw persoonlijke omgeving op mobiliteit.vwpfs.nl of via de VWPFS Mobility app. Als u nog niet over een account beschikt, maakt u deze eerst aan. Dat doet u op de volgende manier:
• Ga naar mobiliteit.vwpfs.nl of download/open de VWPFS Mobility app voor iPhones of Android-telefoons.
• Klik op ‘Klik dan hier’ in het blauwe tekstvlak.
• Vul het e-mailadres in waarmee u bekend bent bij VWPFS en klik op ‘bevestig’.
• U ontvangt van ons een e-mail met een wachtwoordresetlink. Klik op de link in de e-mail.
• Vul twee keer het wachtwoord in dat u wilt instellen. In lijn met AVG-richtlijnen, moet uw wachtwoord aan een aantal criteria voldoen. Zo moet het een leesteken bevatten en uit minimaal zes tekens bestaan.
Na het aanmaken van een wachtwoord, activeert u de kaart aan de hand van de volgende stappen:
• Log in op mobiliteit.vwpfs.nl.
• Ga naar ‘mijn gegevens’.
• Druk op de activatieknop achter ‘VWPFS Mobiliteitskaart’.
• Voer de laatste vier cijfers van uw kaart (let op: verwijder eerst de sticker) in en klik op 'activeren'.
Uw reisproducten staan binnen twee uur na activatie van uw kaart voor u klaar (zie stap 2 hieronder).
Stap 2: Haal uw reisproducten op
De reisproducten staan binnen twee uur na activatie van uw kaart voor u klaar. U hoeft deze dan alleen nog op de kaart te laden. Dat doet u bij een OV-servicepunt. Deze servicepunten vindt u niet alleen op stations, maar bijvoorbeeld ook in supermarkten of boekhandels. Klik hier om het dichtstbijzijnde OV-servicepunt te vinden.
Hoe werkt het?
• U houdt de VWPFS Mobiliteitskaart voor de kaartlezer van het OV-servicepunt.
• Klik op ‘bestelling ophalen’.
• Houd de kaart daarna nogmaals voor de kaartlezer.
De producten worden dan automatisch op uw kaart geladen.
Tip: de reisproducten zijn niet eeuwig houdbaar. Na activatie van uw kaart, staan ze vier maanden voor u klaar. Zorg er dus voor dat u binnen vier maanden langs een OV-servicepunt gaat om ze op te halen. Zijn de vier maanden verstreken? Geen ramp; mail ons op mobiliteitsloket@vwpfs.nl. We zullen de reisproducten dan opnieuw voor u laten klaarzetten.
Stap 3: Activeer aanvullende diensten
Met VWPFS Mobility heeft u één kaart voor vrijwel alle vormen van mobiliteit. Een trein pakken, een deelauto of –fiets meenemen, uw tank volgooien of elektrisch laden: we hebben het grootste aanbod van vervoerder in Nederland. Afhankelijk van welke afspraken u heeft met uw werkgever, staan er aanvullende diensten voor u klaar. Welke aanvullende diensten dit zijn, kunt u zien in de VWPFS Mobility app of in uw persoonlijke omgeving onder 'mijn gegevens'
Klik hier om uw aanvullende diensten te bekijken
Bunq
Bent u klant bij Bunq? Dan is het helaas niet mogelijk een machtiging af te geven tijdens het reguliere registratieproces. U lost dit op door ons per e-mail (mobiliteitsloket@vwpfs.nl) te verzoeken uw machtiging in orde te maken. Wij sturen u dan per e-mail een formulier waarmee u de machtiging kunt afgeven.