BerijdersApp FAQ

Veelgestelde vragen

 

Inloggen/nieuw account aanmaken/wachtwoord vergeten

Q: Hoe maak ik een nieuw account aan als ik nog nooit eerder heb ingelogd?

A:  Volg de onderstaande stappen:

- Stap 1: Download de BerijdersApp uit een van de appstores. De BerijdersApp is beschikbaar in zowel de iOS, Android en Windows stores (zoek op 'berijdersapp'). Naam: VWPFS

- Stap 2: Klik op het loginscherm op: "Account aanmaken". Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Klik vervolgens op "send verification code". Als u de melding krijgt dat uw mailadres al bestaat, probeert u dan eerst via stap 5 in te loggen met uw gegevens.

- Stap 3a: U ontvangt op het door u aangegeven mailadres een bericht van Microsoft waarin een 6-cijferige verificatiecode is weergegeven.

- Stap 3b: Voer deze code binnen 10 minuten in het hiervoor bestemde veld en klik op "verify code". Als u te lang heeft gewacht en een foutmelding krijgt, dan vraagt u een nieuwe code op via "send new code" en moet u stappen 3a & 3b opnieuw doorlopen. Als u de code wel succesvol heeft ingevoerd, kunt u nu uw wachtwoord kiezen (stap 4). Let op: het inloggen verloopt via Microsoft en u ontvangt van Microsoft een verificatiecode. Dit is dus geen spam. Daarnaast kan het enkele minuten duren voordat de code in uw mailbox verschijnt.

- Stap 4: Kies vervolgens een voldoende sterk wachtwoord en bevestig dat wachtwoord in het veld waar in staat “confirm new password” en klik nu op "create".

- Stap 5: Als het gelukt is, kunt u nu met uw nieuwe inloggegevens (combinatie e-mailadres + wachtwoord) inloggen in de VWPFS BerijdersApp door te klikken op "inloggen". Dit is de laatste stap in dit proces. Als het ondanks deze stappen niet gelukt is een account aan te maken, of een melding krijgt dat uw account al bestaat, neem dan contact op met onze BerijdersDesk via app@vwpfs.nl

 

Q: Ik wil een nieuw account aanmaken, maar ik krijg deze melding: "A user with the specified ID already exists. Please choose a different one". Wat nu?

A: Blijkbaar bestaat er al een account met het door u ingevulde e-mailadres. U kunt of via "change e-mail" een ander e-mailadres invullen, of alsnog proberen in te loggen met uw inloggegevens en uw wachtwoord wijzigen als u die vergeten bent.

 

Q: Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

A: Klik op "Inloggen". Klik vervolgens op “Heeft u geen toegang tot het account?” en vraag een nieuw wachtwoord aan. Dit gaat hetzelfde als de eerste keer dat u uw inloggegevens heeft aangemaakt.

 

Q: Ik krijg na in het invoeren van mijn e-mailadres en wachtwoord een scherm met de foutmelding “Toegang geweigerd”. Wat nu?

A: Heeft u ooit een keer een account aangemaakt en heeft u daarmee succesvol kunnen inloggen in onze BerijdersApp? Neem dan contact op met de BerijdersDesk of stuur een e-mail naar app@vwpfs.nl.

Probeert u in te loggen voor de eerste keer, maar u heeft nog nooit een account aangemaakt? Maak dan eerst een account door u te registreren via “Heeft u nog geen account? Klik dan hier om een account aan te maken”. Let er op dat u wel het e-mailadres gebruikt waarmee u bij ons bedrijf bekend bent. Als u meerdere e-mailadressen hanteert, of twijfelt welk e-mailadres u moet hanteren voor het registeren van uw account, neem dan s.v.p. contact op met onze BerijdersDesk. Zij helpen u graag verder op weg.

 

Q: Mijn e-mailadres is bij jullie niet bekend.

A: Vul dan dit formulier in en wij koppelen uw e-mailadres aan het kenteken. U kunt binnen enkele dagen een account aanmaken.

 

Q: Ik krijg een nieuw e-mailadres. Heeft dit impact op de toegang tot de BerijdersApp?

A: Ja, uw e-mailadres is leidend bij het bepalen of u recht heeft om toegang tot de BerijdersApp te krijgen. Zorg ervoor dat u wijziging van uw e-mailadres tijdig doorgeeft aan onze BerijdersDesk zodat u toegang blijft houden tot de app.

 

Q: Het inloggen is gelukt, maar ik zie nog geen gegevens over mijn auto. Of ik kan met het aangemaakte account niet inloggen, ik krijg dan een ‘toegang geweigerd’ foutmelding.

A: In enkele gevallen ontstaat er vertraging nadat er een account is aangemaakt. De gegevens van uw auto worden op dat moment opgehaald en kan ertoe leiden dat er nog geen toegang is naar de App. Wij adviseren u om enkele dagen te wachten en later te kijken of de App uw gegevens heeft opgehaald. Mocht de App uw gegevens na een paar dagen nog niet hebben opgehaald, neemt u dan gerust contact met ons op.

 

Gebruik

Q: Ik zie geen verbruik in mijn BerijdersApp.

A: Indien u geen brandstof in uw leasecontract heeft zult u ook geen verbruik in de app terugzien. Heeft u wel brandstof in uw leasecontract meer ziet u alsnog geen verbruik? Neem dan contact op met onze BerijdersDesk.

 

Q: Het verbruik in mijn BerijdersApp klopt niet.

A: Het verbruik dat u in de App ziet wordt gemeten vanaf het moment dat u de App download en is een gemiddelde gebaseerd op uw tankbeurten en de kilometerstand die u hierbij invult. Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat u een onjuiste kilometerstand invult, uw verbruik wijkt dan af. Na verloop van tijd zal het gemiddelde weer juist worden getrokken doordat u bij uw andere tankbeurten wel het juiste kilometrage invult.

 

Q: Ik zie geen boetes in mijn BerijdersApp terwijl ik zeker weet dat ik die wel gereden heb.

A: Boetes worden alleen bij onze zakelijke klanten getoond. Rijdt u in een private lease auto? Dan ontvangt u de boetes thuis en worden ze niet geregistreerd in ons systeem. Daarnaast worden alleen boetes vanaf juli 2016 getoond in onze BerijdersApp.

 

Q: Ik zie boetes die ik zelf niet gereden heb.

A: Heeft u recentelijk uw leaseauto overgenomen van uw collega? Het is dan mogelijk dat de berijderswissel en de boete elkaar gekruist hebben.

 

Q: Welke leasemaatschappij moet ik opgeven bij het schade melden?

A: Bij uw schademelding geeft u VWPFS op als leasemaatschappij. De melding komt dan bij ons binnen en u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van ons.