Medewerkers van Volkswagen Pon Financial Services stappen massaal op de fiets

Geschreven door Het redactieteam
Geschreven door Het redactieteam, VWPFS
Fietsen pilot
Volkswagen Pon Financial Services, gevestigd op Industrieterrein Calveen, heeft maandag 25 maart ruim 50 fietsen uitgeleverd aan haar medewerkers. Deze medewerkers hebben allemaal een Gazelle e-bike gekregen om zeven maanden lang als leasefiets uit te proberen. Het is de bedoeling dat werknemers minimaal 2x per week op de fiets naar het werk toekomen.

Hiermee speelt de organisatie in op diverse ontwikkelingen in de mobiliteitsmarkt en bij werkgevers. De overheid ontwikkelt beleid om het gebruik van (e-)bikes te stimuleren met bijvoorbeeld de bijtelling voor een fiets van de zaak vanaf 2020. Daarnaast bieden werkgevers in toenemende mate mobiliteitsoplossingen aan in plaats van enkel een auto of km-vergoeding. Werknemers vinden dit een belangrijke arbeidsvoorwaarde en het sluit aan op bedrijfsdoelstellingen omtrent duurzaamheid en vitaliteit. Volkswagen Pon Financial Services heeft daarom een propositie ontwikkeld voor het zakelijk leasen van (e-)bikes.

Over Volkswagen Pon Financial Services

Volkswagen Pon Financial Services is een joint venture van Volkswagen Financial Services AG (60%) en Pon Holdings B.V. (40%). De organisatie biedt op automotive toegesneden financiële, verzekerings-, lease- en mobiliteitsproducten aan, zowel voor de zakelijke als particuliere markt.

Geschreven door Het redactieteam
Geschreven door Het redactieteam | VWPFS @ VWPFS